• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Förlänga avbetalningstid lån

Henke054

V.I.P
Poäng: 207
Blev medlem
30 Juli 2022
Meddelanden
325
Mottagna reaktioner
67
Poäng
207
Hej,

Har ett privatlån på Swedbank som jag funderar på att förlänga avbetalningstiden på för att få ned månadskostnaden. Brukar det vara möjligt och innebär det att dom tar en ny UC då?
Någon som har koll?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Laika

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
20 Maj 2017
Meddelanden
364
Mottagna reaktioner
282
Poäng
437
Hej,

Har ett privatlån på Swedbank som jag funderar på att förlänga avbetalningstiden på för att få ned månadskostnaden. Brukar det vara möjligt och innebär det att dom tar en ny UC då?
Någon som har koll?
Har tidigare förlängt lånetid med ICA-banken. Dom tog ingen UC. Dock sa dom nej första gången jag ringde. Ringde igen en månad senare, då sa dom ja. Men kolla med Swedbank och fråga om dom tar UC för säkerhets skull om du ringer dom
 

Petnas

Kunnig medlem
Poäng: 407
Blev medlem
4 Januari 2022
Meddelanden
258
Mottagna reaktioner
215
Poäng
407
För kreditgivare är det gynnsamt då de får in mer ränteintäkter när avbetalningstiden förlängs.
 

Ems

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
10 September 2020
Meddelanden
88
Mottagna reaktioner
13
Poäng
52
Hej,

Har ett privatlån på Swedbank som jag funderar på att förlänga avbetalningstiden på för att få ned månadskostnaden. Brukar det vara möjligt och innebär det att dom tar en ny UC då?
Någon som har koll?
Återkom gärna om det funkade . Har med lån på Swedbank och nu är månads konsthandel katastrof
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp